sobota, 2 maja 2015

DAMSKIE OXFORDY


W dzisiejszej stylizację główną rolę grają oxfordy.
Jest to typ obuwia, który kobiety przejęły od mężczyzn. Były one bardzo popularne na Uniwersytecie Oxfordzkim, na przełomie XVIII i XIX wieku. Są najbardziej eleganckim rodzajem obuwia męskiego, a od jakiegoś czasu pokochały je również kobiety. Opanowały zarówno oficjalne, jak i luźne stylizacje kobiet. Są praktyczne i przede wszystkim wygodne. Mamy ich bardzo duży wybór; matowe, lakierowane, jednokolorowe lub dwukolorowe, każda znajdzie coś dla siebie.
Ten typ obuwia ''chodził'' za mną już od dawna, bardzo mi się podobają, mogłabym mieć je w każdym kolorze. Wszystko co pochodzi  z szafy mężczyzny przyciąga kobiety, może dlatego wiele z nich uwielbia luźne koszule, krawaty, garnitury, oxfordki, dżinsy typu boyfrend itp.

Postawiłam na czarne, lakierowane oxfordy, bo chciałam wersję bardziej elegancką, gdyż będą pasowały wtedy do spódnic czy sukienek ale również do dżinsów przełamanych koszulą. W dzisiejszej stylizacji wybrałam spodnie we wzór.Pochodzą z sh i nadal bardzo mi się podobają, ale rzadko je noszę gdyż nie zawsze mam ochotę biegać w szpilkach, bo do tej pory żadne inne buty do nich nie pasowały. Oxfordy natomiast świetnie z nimi współgrają. Do tego wybrałam czarną bluzkę, ramoneskę oraz dużą kopertówkę.
Efekt takiego połączenia zobaczcie sami. Zapraszam do obejrzenia zdjęć :-) 












spodnie/pants - sh
bluzka/blouse - sh
ramoneska/jacket - Sinsay
buty/shoes - Lasocki CCC
naszyjnik/necklace - no name
kopertówka/clutch - sh

9 komentarzy:

  1. Ja nie mam w swojej szafie jeszcze oxfordów, ale bardzo podobają mi sie na innych! Te spodnie sa pięknie, w dodatku rewelacyjnie zestawilas je z ramoneska:)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny, oryginalny i przede wszystkim stylowy zestaw:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dobrze, że wybrałaś tu właśnie oksfordy!
    z innymi butami ten zestaw nie wyglądałby tak dobrze - poza tym nie wyobrażam sobie tu innych butów ;)

    szpilki wyglądałyby banalnie.
    może - ewentualnie - jakieś glanopodobne, krótkie, wiązane botki.
    albo sandały na ciężkiej podeszwie.

    ale nie ma co gdybać - jest tak, jest świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny i bardzo oryginalny look!

    OdpowiedzUsuń
  5. Spodnie z sh?! *O* GENIALNE!
    zapraszam również do mnie :) http://reasil.blogspot.com/#

    OdpowiedzUsuń
  6. Spodnie są prze-re-we-la-cyjne! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Komentarze chamskie, obraźliwe nie będą publikowane. Pozdrawiam :-)