czwartek, 13 listopada 2014

KROK PO KROKU JAK ZROBIĆ TORT PINGWIN RICO Z MADAGASKARU

Hej. Ostatnio znowu zajęłam się pieczeniem tortów. Miałam okazję zrobić  tort dla dziewczynki na 8 urodziny pingwina Rico z Madagaskaru (z bajki).
Przygotowałam Wam zdjęcia jak krok po kroku zrobić taki tort w 3D.

1. Na początek należy upiec 4  prostokątne biszkopty lub 2 duże tak aby można było je przeciąć na pół, żeby uzyskać 4 części.
Składniki na  biszkopt:
6 jajek
6 łyżek mąki przesianej z 1 łyżeczką proszku do pieczenia
cukru ile kto uważa ja daję 2-3 łyżki tak aby tort nie wyszedł za słodki
2 łyżki oleju

Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę dodając cukier, następnie  żółtka, 2 łyżki oleju a na koniec powoli wsypać mąkę i delikatnie wymieszać. Pieczemy w 180 stopniach ok 15-20 min. Czynność powtarzamy jeszcze 3 razy tak aby uzyskać 4 biszkopty. (biszkopty powinny wyjść bardzo puszyste-u mnie na wierzchu wyglądają jak obskubane ale skorka przywarła mi do tacki ale to nic nie szkodzi, poza tym wyszły takie jak powinne)


2. Gdy biszkopty pieką się należy przygotować krem, którym przełożymy tort, ja przygotowałam czekoladowy.
Składniki:
200 ml śmietany 30%
500g (0,5kg) mascarpone
3 czekolady gorzkie lub deserowe
1 łyżka żelatyny
 + dżem malinowy

Na początek należy przygotować żelatynę. 1 łyżkę rozpuścić w gorącej(wrzącej) wodzie i odstawić do wystygnięcia. Czekoladę połamać i roztopić w kąpieli wodnej. Śmietanę ubić następnie dodać mascarpone oraz płynną czekoladę a na koniec żelatynę. Dokładnie wszystko wymieszać. Jeśli krem będzie wam za mało słodki można dodać odrobinę cukru pudru. 

3. Za pomocą wcześniej przygotowanego szablonu wyciąć z 3 biszkoptów kształt pingwina. Z czwartego natomiast wykroić jedno duże kółko i dwa małe, dziób oraz łapy/nogi (akurat nie mam tego na zdjęciu bo zapomniałam położyć) 





4. Przygotować ''miksturę'' do przesączenia tortu. Tort miał być dla dzieci dlatego postawiłam na prosty sposób woda, sok z cytryny i odrobinę cukru. 

5. Przechodzimy do przekładania i formowania tortu. Biszkopt przesączyć i posmarować dżemem malinowym.


6. Na dżem kładziemy i równo smarujemy krem czekoladowy.






7. Czynność powtórzyć z kolejnym biszkoptem, na który dodatkowo położyć w miejscu głowy małe kółko wycięte z ciasta, w miejscu gdzie będzie brzuch duże kółko a na nim mniejsze. Całość dokładnie posmarować kremem czekoladowym.



8. Położyć równo ostatni biszkopt (nie zapominamy o przesączeniu). Położyć dziób i wykałaczką zrobić zarys oczu, łap itp.


9. Przygotować krem do udekorowania tortu ( ja wykorzystałam gotowe kremu, które są do kupienia w sklepie-wybrałam śmietankowe) oraz dwa barwniki spożywcze czarny i pomarańczowy. Za pomocą rękawa cukierniczego i tylek przechodzimy do dekorowania tortu. 

Na początek zaznaczyć zarys czarnym kolorem dzięki czemu będzie nam łatwiej uzyskać pożądany kształt .


10. Za pomocą tylki z wycięciem w kształcie gwiazdy dekorujemy resztę tortu. Zaczynamy od koloru białego.





10. Resztę tortu ozdabiamy kolorem czarnym a na koniec dziób i łapy/nogi kolorem pomarańczowym.
UWAGA. Nogi zrobiłam na samym końcu z dwóch części ciasta smarując małym nożem kremem pomarańczowym.




11. Na koniec wytrzeć dookoła tackę. Do dzioba wbiłam 8 świeczek, bo Rico w bajce wszystko ma w brzuchu i zawsze potrzebne rzeczy wypluwa :-)
Zobaczcie efekt końcowy :-)









Tort o smaku czekoladowym w połączeniu z malinami (dżem swojej roboty z malin z ogródka mojej mamy) smakuje wyśmienicie. Z tego co wiem solenizantka była zachwycona tortem.

Mam nadzieję, że taki obrazkowy tutorial będzie wam pomocny i przydatny. Jeśli będziecie mieli jakieś jeszcze pytanie piszcie w komentarzach. Pozdrawiam :-)

42 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na żywo wyglądał jeszcze lepiej :-) Pozdrawiam

      Usuń
  2. wow fantastycznie Ci wyszedł, zdolna z Ciebie bestia !

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję talentu. Super on wygląda i na pewno jest on bardzo smaczny. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny! <3

    Zajrzysz?:)
    iamfuckingcrazybutiamfreee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. wow rewelka, i nie dzwie sie ze solenizantka byla zachwycona! super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja, świetne wykonanie i pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale czad! ! :)
    No mega szacun kochana, ja w życiu bym takiego cuda nie wyczarowała hehe widać, że masz fach w ręku :) Super wyszło! :)
    pozdrawiam
    Daria :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale świetnie wyszedł! :o

    takeiteasy-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. And, thank you for your comment!
    I follow you on GFC and Bloglovin, hope you follow back! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem pod ogromnym wrażeniem, świetnie wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow this looks delicious and tje decoration is sooo cute!! :)

    GIRL ABOUT TOWN BLOG
    GOOGLE + || BLOGLOVIN || FACEBOOK || INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzieło sztuki!! :) Spodobałby się koleżance uwielbiającej pingwina z Madagaskaru ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. wooow, świetny!

    http://classylicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. wow jak dla mnie bomba! świetny tort!! pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Ojeeeeej, jaki słodki pingwinek! *_* :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, niesamowite! Ale mi pewnie w życiu nie udałoby się zrobić takiego kulinarnego cuda

    OdpowiedzUsuń
  17. Zazdroszczę umiejętności !
    Sama bym chciała taki :D

    OdpowiedzUsuń
  18. GENIALNY ! i chyba głupio wyglądałam, bo przez kilka minut siedziałam i uśmiechałam się do tego pingwina :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Halo, halo kochana, czekamy na nowości! :) :)
    Pozdrawiam :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda trochę komplikuje robienie zdjęć, a i fotograf zajęty ale mam nadzieję że niedługo coś wrzucę :-) Pozdrawiam

      Usuń
  20. aleś ty kreatywna! mm ^^

    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. fantastyczny pomysł i wykonanie rewelacyjne. ;) na pewno taki tort musiał się bardzo podobać i robić niesamowite wrażenie, bo na zdjęciach wygląda prześlicznie. :) i takie instrukcje są bardzo przydatne, więc czekam na więcej. :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Genialny ten pingwin! Ale masz kobieto reke!

    OdpowiedzUsuń
  23. wow that is such a cute cake and looks yummy too. Great job.

    xo
    Sam
    http://fabulouspetite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Mój syn pyta, czy mu taki zrobię na urodziny;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj może Ci się uda-na pewno się uda. Gdybyś miała jakieś pytania to pisz ;-)

      Usuń
  25. na jak dużej blaszce był pieczony?

    OdpowiedzUsuń
  26. a czarny i pomarańczowy to za pomocą jakich barwników uzyskałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak użyłam barwników spożywczych :-)

      Usuń
    2. A masz wzor tego Rico? Bo ja próbowałam narysować go i mój pingwin w ogóle nie przypomina Rico. Brak mi zdolności :( Może mogłabyś udostępnić go tu do wydruku?

      Usuń
    3. No niestety już nie mam tego wzoru. Wbrew pozorom narysować jest bardzo prosto i tak wszystko będzie zależało jak zrobisz wszystko kremem, bo tak naprawdę to jest najtrudniejszy etap.

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz. Komentarze chamskie, obraźliwe nie będą publikowane. Pozdrawiam :-)